håndværker

Hvis man driver en selvstændig virksomhed, så er det vigtigt, at man har styr på økonomien. En sund økonomi i firmaet er med til at gøre det hele overskueligt. Den vigtigste grund til at have en sund økonomi er dog troværdighed. Kan dine kunder og ansatte regne med, at pengene flyder som de skal, så er man godt på vej som succesfuld virksomhed.

Dette gælder bestemt også, hvis man driver en selvstændig håndværkerforretning. Her møder man mange forskellige kunder, og derfor kan der være mange økonomiske forhold at holde styr på. Nu til dags kan man dog få hjælp til at holde styr på økonomien med et regnskabsprogram til håndværkere. Eksempelvis det, som Dinero byder på.

Med et regnskabsprogram kan man nemt og hurtigt oprette fakturaer direkte på sin telefon. Dette kan både gøres, mens du er på farten eller ude hos kunden. Derudover kan man også holde styr på sine kvitteringer og bilag. Man kan også integrere et lønsystem i programmet, så man har et overblik over bogført løn. Der er mange fordele med regnskabsprogrammer lavet til håndværkere, så læs med herunder, og bliv klogere på dem.

Opret en faktura nemt og hurtigt

Med et regnskabsprogram får du effektivt et overblik over din økonomi som selvstændig. Du får samtidig mulighed for at oprette overskuelige fakturaer direkte på mobilen. Regnskabsprogrammerne er designet sådan, at man let kan oprette forskellige produktkategorier. Dette er en smart løsning, da man i håndværkererhvervet løser mange forskellige opgaver for kunderne. Med et regnskabsprogram kan du oprette en udførlig faktura opdelt efter forskellige produkter, opgaver og priser.

Spar tid og energi med regnskabsprogrammet

Udover, at du får et godt overblik over økonomien, så er der også en del tid at spare. Med et regnskabsprogram til håndværkere slipper man for at sætte timer af til at oprette fakturaer på kontoret.

Da man har regnskabsprogrammet som en app på telefonen, kan man bruge det overalt. Det kan eksempelvis bruges ude ved kunden, lige efter man har udført opgave. På den måde er den økonomiske del overstået med det samme, så man kan komme videre til næste opgave.
Man får simpelthen mere tid til at lave det, man brænder for, og slipper for det kedelige papirarbejde.

Hold styr på kvitteringer og bilag

Når man som håndværker udfører et bestemt stykke arbejde eller foretager et nyt indkøb, så er der mange små kvitteringer at holde styr på. Det går ofte hurtigt mellem håndværker og kunde, og derfor kan nogle af de mange kvitteringer hurtigt ende sammenkrøllet i skraldespanden.

Et regnskabsprogram gør dog håndteringen af kvitteringer og bilag meget simpel. Det er udviklet sådan, at man blot kan tage et billede af købskvitteringen eller et bestemt bilag, og så kan man uploade det direkte til programmet. Programmet gemmer så kvitteringen og opdeler det efter dato og kategori, så man nemt og hurtigt kan finde det igen.

Brug regnskabsprogrammet med dit lønsystem

Som selvstændig håndværker kan det være, at man har ansatte. De ansatte skal jo have en løn, og med de mange forskellige opgaver, der hele tiden kører på sidelinjen, kan det være en udfordring at holde styr på de forskelliges løn.

Et regnskabsprogram udviklet til håndværkere kan dog i mange tilfælde kombineres med et lønsystem, så man kan indtaste direkte i appen. Man indtaster blot de nødvendige løninformationer, appen kræver, og så overfører programmet informationerne til udbetaleren og bogfører det hele i programmet. På den måde kan man nemt finde frem til gamle lønsedler og bilag i programmet

Der er mange ting at holde styr på som selvstændig håndværker, så derfor er det bestemt en god idé at anskaffe sig et regnskabsprogram.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.